ריתוך ברזל מגולוון


להצעות מחיר ומידע נוסף
חייגו או מלאו את הטופס

ריתוך הברזל הוא חלק בלתי נפרד מהליך הכנת מוצרים מברזל או הליכי תיקון מוצרים שונים מברזל, עד כמה שזה ישמע מפתיע כיוון שמדובר על אחד מחומרי הגלם החזקים ביותר, גם הוא זקוק לפעמים לתיקונים. מדובר על הליך בסיסי של חיבור חלקי הברזל האחד לשני, למשל כשרוצים לחבר חלקי מעקות, סורגים ושערים, וגם כאשר רוצים לבצע בהם תיקון. לעיתים העבודה תתבצע בשטח, במיוחד בעבודות גדולות או כשנדרש תיקון, ועיתים היא תתבצע בתוך חלל העבודה, בדרך כלל מסגריה. אז מהם השיטות לריתוך ברזל ואילו אתגרים עומדים מול מי שעוסק בתחום, וגם – מה הכי חשוב לדעת בהיבט הבטיחותי בעבודת הריתוך? כל התשובות בהמשך. 

מהם האתגרים הטמונים בפעולת ריתוך ברזל מגולוון?

ריתוך ברזל מגולוון משמש בעיקר לתעשייה כאשר כל פעולת חימום של ברזל מחייבת נקיטת צעדי זהירות שונים בשל העובדה שהברזל והמתכות בהם נעשה שימוש משחררות חלקיקים קטנים במיוחד של תחמוצת מזיקה וגזים שיכולים להיות מזיקים, ומשתחרר עשן המורכב מחלקיקי חומצות ומתכות הנישאים באוויר למשך זמן מה. מסיבה זו בעיקר עמדות עבודה מסוג זה יהיו מאווררות במיוחד, כאשר עובדי הריתוך בדרך כלל יהיו כפופים לנהלי תקנות ארגון הפיקוח על העבודה, בחלק העוסק בניטור סביבתי וניטור ביולוגי של עובדים בגורמים מזיקים. 

כל מקום עבודה כזה מחויב בביצוע הערכת סיכונים בהתאם למקום העבודה ספציפית. בנושא ההיערכות מבחינת ציוד מגן, ישנן תקנות ברורות בתקנות הבטיחות בעבודה (ציוד מגן אישי) בהן על פי אופי העבודה על הרתך להצטייד בציוד מגן לגוף, לפנים וכמובן למערכת הנשימה. 

באילו חומרים מומלץ להשתמש על מנת לבצע פעולה זו?

סוג החומרים בהם יעשה שימוש בעת הריתוך יהיה תלוי בשיטת השיתוך בה יעשה שימוש. ישנן שלוש שיטות לריתוך, האחת היא ריתוך מסוג מיג בה נעשה שימוש בסלי ברזל וגז CO2 כשבדרך כלל הוא נעשה בריתוך של סורגים ומעקות. סוג שני של ריתוך הוא מסוג אלקטרודה המומלץ לברזל חזק ומיועד לקונסטרוקציות ולהכנת שערים, והשיטה השלישית היא מסוג טיג והיא נחשבת לפחות נפוצה ומתאימה לעבודות עדינות במיוחד. 

מתי מומלץ לפנות לאיש מקצוע על מנת לבצע משימה זו?

בכל עבודת ריתוך יש לפנות לבעל מקצוע שכן מדובר בדרך כלל על עבודות מורכבות המצריכות בקיאות וידע בתחום. העובד בריתוך חייב להכיר לעומק את כל העבודה השונים, ועליו לפעול על פי הוראות הבטיחות בעבודה גם כן, לכן, כאשר בוחרים בעל מקצוע שיבצע את העבודות הללו יש לוודא שאכן יש לו את ההסמכה מתאימה לעבוד בריתוך ברזל. בדרך כלל המסגרים עוברים קורס מקצועי שמכשיר אותם לתעסוקה בתחום והם מחזיקים בתעודת רתכים מטעם לשכת המהנדסים. המסגר המוסמך יכול לבצע עבודות בגדלים שונים, החל מעבודות פרופיל פלדה ועד בניית קונסטרוקציה לגלריה, שערים וכמובן סורגים בכל הגדלים והצורות. 

הדרך הטובה ביותר לדעת האם אדם הוא מיומן בעבודות ריתוך הנה באמצעות המלצות ומבט על עבודות קודמות שבעל המקצוע הכין. ניתן ללמוד מאלו על היכולת שלו לבצע עבודות מורכבות ועדינות כאחד, כמו גם על סדרי הגודל של העבודות בהן הוא עוסק ביום יום. 

המרכז לקנייה ומחזור ברזל ואלומיניום

מחפשים קונה ברזל ואלומיניום? קניית אלומיניום עם החברה המובילה בארץ​. אנחנו מציעים שירות מקצועי ואמין, ברמה אחרת, עם ותק ונסיון בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו